برای مشاوره رایگان دوربین مداربسته با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.
02191078550

نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی

 نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی

نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی

نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی چگونه است؟


 آیا منع قانونی برای نصب دوربین مدار بسته وجود دارد؟
در پاسخ باید گفت به طور کلی نه تنها نصب دوربین مدار بسته به وسیله مراجع قانونی رد نشده بلکه در راستای پیشگیری از وقوع جرائم توسط بزه کاران بسیار موثر است. با این حال در شرایط خاصی استفاده از دوربین مدار بسته ممنوع است.

ـ محل های متفاوت نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی

ـ نصب دوربین مدار بسته در محیط عمومی:

  نصب دوربین مدار بسته در محیط های عمومی برای امنیت بیشتر، تاکنون هیچ گونه منع قانونی نداشته است مگر در مواردی خاص که مجاورت با مکان های خاصی  مانند مناطق نظامی و یا امنیتی، باعث ایجاد محدودیتی شده باشد.

ـ نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها:

نصب دوربین مدار بسته در مشاعات ساختمان ها، مانند پارکینگ، حیاط، راه پله، پشت بام و غیره... منع قانونی ندارد و تنها رضایت ساکنین ساختمان کافیست.

ـ نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی:

طبیعتا رعایت حریم خصوصی و شخصی افراد از نظر قانونی دارای اهمیت بسیار ویژه ای است و نصب دوربین مدار بسته در محیط هایی که به حریم شخصی افراد مربوط می شود (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افرادو...) دارای اشکال است و برای نصب دوربین مدار بسته در این گونه محیط های خصوصی، حتما باید مجوزهای رسمی داشته باشید.

ـ نصب دوربین مدار بسته مخفی:

  نصب دوربین مدار بسته مخفی بدون داشتن مجوز قانونی حتی در منزل خود فرد، جرم تلقی میشود و از لحاظ قانونی امکان پیگرد قضایی و پرداخت جریمه های سنگین را در پی دارد. به همین دلیل بهتر است در هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط، اطلاع رسانی کتبی انجام گیرد تا همه اشخاص از وجود دوربین  مطلع باشند. در صورتی که نیاز به نصب دوربین مدار بسته بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است، باید با مراجعه به نیروی انتظامی پس از طرح شکایت در مراجع ذیصلاح قانونی و کسب مجوزهای لازم، اقدام به نصب دوربین مدار بسته در محل مورد نیاز کنید.
 
مقالات برتر: